fredag 25 september 2009

Fredagsstädning

Skulle helst vilja ligga i soffan och kolla TV och sticka och bara lata mig.

Men efter alla helger med utställningar och brist på ork att städa och sätta på plats.

Har jag tagit mig i kragen och försöker att få syrummet någelunda. Men den stora frågan är, var ska allt vara? Hur mycket plats man än har så räcker det aldrig till. Känner mig lite besatt ibland. Det finns ju så mycket vackert tyg och garn, jag känner mig rik när jag ser ut över syrummet och alla hyllor och korgar och lådor som dignar med skatter. Det är bara så tråkigt att städa.(lite spill av tid, tänk så mycket man kunde sticka och sy under denna tid det tog att städa) Men jag vet att jag blir så glad när det är färdigt. Så det är bara att rusta sig med tålamod.
HOPPAS ATT ALLA FÅR EN FIN HELG.

1 kommentar:

Helena sa...

Inte är det roligt att städa men när det väl är gjort så brukar det ju kännas bra ;-) Trevlig helg!