måndag 15 juni 2009

Stickdagen

Quiltarna tog det säkra före det osäkra och satte sig innomhus.Det var regntunga moln på himlen och det hade ösregnat hela fredagen.Det stickades,pratades,hjälptes med mönster och en och en annan hade svårt att bestämma sig om vilket garn som var bäst.Min lila sjal ligger och väntar på att växa lite till.
Vi var i Helylles affär i Kristianstad och folk kom och gick hela dagen.Det var jättetrevligt och kul att Quiltarna gör annat än å syroch kollar Quiltutställningar. Men i morgon (16-6) ska vi ha avslutningoch tänker åka till Malmö och kolla tygaffärer. Då är allt som vanligt igen.Men det skulle förvåna mig om vi inte hittade ett nystan garn eller två.

Några var modiga och satte sig utanför i tältet som var rest på Södertorg. Lite synd att vi inte satt tillsammans, då hade vi kanske lärt känna någon annan sticknörd. Hela bloggvärlden är ju full av dom.

Lite ullgarn blev inhandlat i färgen lila så klart. 400 gram för 192 kr är ju ett bra pris tycker jag. Nu hägrar en ny sjal som jag gått och funderat över länge.

Möstret på handledsvärmarna köpte jag oxå. Jag fick ju garn över från näversjalen och det hoppas jag räcker till ett par.

Inga kommentarer: