tisdag 2 juni 2009

Fyra Sjalar

Näversjalen i ölänskt ullgarn inköpt på symässan i Malmö.

Är så otroligt nöjd med sjalen och tänker
sticka en till i samma roliga teknik.


Sjal stickad i Kauni ullgarn köpt på Helylle i Kristianstad.

Denna är stickad i blandade garner i färger som N gillar.

N´s älsklingsfärg. Stickad i ett mohärliknande garn.

Jag vill tacka N för att hon stälde upp som modell när sjalarna skulle fotas. Jag har stickat dessa och lite annat här under våren. Jag gillar ju att sticka sjalar som alla nog kan förstå. Har börjat på en spetts-sjal i regnbågsfärgat ullgarn och får se om jag lyckas utläsa mönstret. Det kan vara lite knepigt. Fortsättning följer.

2 kommentarer:

♥Ida♥ sa...

Va fina sjalar du stickar mamma.. Jag gillar den första mest.. den e så ovanlig.. hihi

BETTAN sa...

Tycker oxå att du ska va nöjd med näver sjalen, den är jättefin.
håller med dig, den är rolig att sticka (nu när jag kan )