lördag 20 juni 2009

Några av mina stickböcker

Hade sådan otrolig tur att fynda denna fantastiska bok för bara 20 kr på Röda Korset. Lyckliga mig.

Den nya stickboken från 1945 är kul och det är faktiskt lite modert att sticka gamla modeller just nu. Men allt är inte helt OK tycker jag. Också fyndad för några få kronor.

Min första och älsta stickbok som jag köpte 1975 och har slitet på sedan dess. Har haft en på svenska men den är bara i lösbladssystem numera. Jag älskar uppriktigt denna bok och vad den står för.

Min senast inköpta och kanske inte helt i min stil. Men jag kan kanske bli lite inspirerad senare. Om inget annat så är det mycket mönster och mycket färg i den.
Åter en favorit bok. Lånade den på bibblan och stickade en tröja till min älsta dotter för 20 år sedan. Hade turen och hittade den i höstas på secondhand för 10 kr, kan man fatta det? Nu ska jag låta mig inspireras till att sticka glada tröjor till mina barnbarn.

Boken är från 1984 och har utmärkta beskrivningar på barn och babykläder bla. Också ett fynd för en liten slant på loppis.

Tryckt 1973 med mönsterpapper till att sy efter. Med lite ändringar så kan man sy och sticka efter denna bok

Loppisbok tryckt 1989 med massor med bra mönster att stick efter. Fantomen, Betty Boop,Dagobert m.f.

1 kommentar:

Therése sa...

I love Kaffe Fassett! Har just sytt en väska med ett av hans underbara tyger!

Ha en fortsatt trevlig helg!
/T