fredag 23 januari 2009

Kreativ dag

Här bilden på min svarta sjal som är stickad på tvären med inslag av pälsgarn och ett mångfärgat i alla regnbågens färger. Stickade också in hålvarv och är jättenöjd med den.

Dyna sydd till den höga stolen.
Funderar på att måla om stolen som jag köpt på Secondhand.
Är lite osäker på det för färgen är ju inte ful eller?
Tyget är också fyndat och har härliga Snurre Sprätt med morötter m m.

Har både sytt två kuddar och en ny dyna till Milles höga stol i dag. Sedan har jag målat två pallar, ett litet bord och en brevhållare (visar senare vad jag menar) första gången med vit färg. Ska måla 2:a gången i morn och sen hittar man säkert flera saker som behöver lite ny färg. Känner att jag måste ta tag i mina UFO också för högen (högarna) börjar att luta oroväckande. Det är ju så spännande att påbörja något nytt som man ser och sen hittar man något nytt igen i en evig cirkel. Det är ju kul men ibland vill man göra något färdigt också. Har tänkt att ta en månad till bara UFO (har några stora lapptäcke som ska quiltas sånt tar ju tid). Kanske blir det Februari. Kanske ska jag sätta lite press på mig själv. Kallas det inte självdesiplin?

Inga kommentarer: