onsdag 19 januari 2011

Pyttetäcken.

Dova färger till pyttesmå barn.

Man kan ju skoja till det lite med mumin.

Är det inte mamman som har förlovningsringen om benet?

Detta måste vara det glada mumitrollet.


I går hade vi vår andra sydag för i år i den Quiltgruppen jag är medlem i. Vi har ett projekt att sy små lapptäcke som ska skänka till neonatal avdelningen på CSK senare i vår. Täcken ska var ca 50x70 cm och får inte quiltas så några sömmar kan skava den tunna huden på dom förtidigt födda barnen. Baksidan ska vara av flanell. Vi har nog sytt ihop 10-12 st och ska snart överlämna dom.
Mitt nya blev ganska enkelt med ett jättesött tyg i mitten, lila ram runt om och så aplikerade mumintroll. Förhoppningsvis ska det bli så många så att barnen får täcket med hem. Men vi behöver hjälp med detta och hoppas att några kan sy eller skänka tyger eller annat så vi kan göra detta möjligt. Vi montera gärna ihop om det är krångligt. Är du intesseras så maila mig gärna eller skriv en kommentar så hör jag av mig.

2 kommentarer:

Emma sa...

**va fint av er**

englundskan sa...

Nej vet du vad, nu har jag suttit en lång stund och tittat på din blogg och alla dina roliga länkar så ju är jag så inspirerad så jag är alldeles slut. Kul och fint! var hittar du allt?