torsdag 6 januari 2011

Mössa till mig själv.

Naturligtvis stickade jag min mössa i lila färger som jag älskar. Garnet är Dropps Lima 65% Wool och 35% Alpaca.

Stickade mönster från min Hönsestickbok inköpt 1975.

Nu fick jag ge mig och fixa en mössa till mig själv. Efter att ha stickat 100-tals mössor till andra blev det så min tur. Måste medge att jag frusit de sista månaderna och upplevde att det inte räckte med mina öronmuffar. Garnet är så mjukt och varmt och vem bryr sig vad andra tycker att man likna med en mössa nerdragen över ögonbrynen? ;-)

3 kommentarer:

Helena sa...

Superfin mössa! Ser jättego och varm ut. Lila är stor favoritfärg här också :)

Mitt Stugliv sa...

HejHej systeryster!

Det var på tiden att du får en egen, själv har jag en sliten väl använd från dej. Idag har pärlisarna blivit ännu finare.

Ha en fin söndag
KramKram
L8

Therése sa...

Katter och hjärtan passar dig perfekt!
Ha en bra vecka!
Therése