måndag 13 juli 2009

två sjalar och ett par babysockor

Stickade babysockorna efter ett mönster från min stickbok från 1945. Det tog bara ett par timmar att sticka dom.

Garnet som jag köpte på Helylle den 13 juni. (Fick nästan 100 gram över, kanske stickar jag ett par handledsmuddar av det.)

Blev till en sjal i en underbart modell. Den är närmast som en korsning av en sjal och en kofta utan ärmar.


Här framifrån, tänker stänga med en fin sjalnål.

Denna sjal blev påbörjad den 6 juni. Köpte garnet på marknaden.

Den har varit färdig i ett par veckor. Det är jättesvårt att fota den med alla hålen. Fotomodellen är min yngsta dotter.

5 kommentarer:

Therése sa...

Nice...supernice! /Therése

♥Ida♥ sa...

Så härlig tossorna de blev... Så unisex och underbar färg.. Du e så duktig.. Kram ida

Titti sa...

Vilka mysiga tossor!!!
Vad kul att du vill vara med i min utlottning!

Lycka till!!

Kram Titti

Helena sa...

Hej! Vad kul att du hittade in till mig för då hittade ju jag hit! Vilka jättesöta babysockor och fina sjalar du gjort! Kul att du vill vara med i min utlottning! Ha en fortsatt skön sommar! Kram Helena!

Mojebarn sa...

Jättesöta bebistossor! Gillar den lila sjalen också!

/Mojebarn