fredag 3 juli 2009

Garnfynd från Secondhand

Härligt mohairgarn. 146 gram av det svarta och 100 gram av det vita. Tunnt och fint garn som ska ligga och mogna till något extra stickat eller kanske en virkad sjal i kärleksknutar.

8 st 25 grams nystan med akrylgarn i den härligaste ljusblå färg.

Ibland har man bara sån tur att kunna fynda toppengarner. Jag har en kärlek till mohairgarn just nu. Dom bara låg där på hyllan och skrek till mig att jag skulle inte överleva om jag inte köpte allt. Jag raffsade snabbt allt ner i korgen och när jag sen skulle betala så kostade hela kalaset 35 kr. Det är ju inte var dag som man fyndar på detta vis så jag kände mig mer än nöjd när jag tog min påse och cyklade hem.

2 kommentarer:

Therése sa...

Men du är väl en fena på att hitta fynd! :)

Mojebarn sa...

Kul med så mycket garn till så liten peng.

Det blev ett tröstpris till dig i min utlottning. Det blir en sak med monogram. Vilka bokstäver vill du att det ska vara?

/Mojebarn
som håller på att regna bort helt