fredag 6 januari 2012

Lite nytt från hösten.

Jag sydde mig en ny bokhylla.



Efter att sparat designerbitar från mina tyger i flera år, blev det så många att jag gick igång med hyllan som blev klar till Göinge Quiltarnas utställning i höstas.


Höstutmanigen för G-Q var att sy denna sybehörtårta.



Jag handsydde då det är så klurigt att sy småtterier på maskinen.



Också sydd till utställningen.



Så blev då julklappen till sötaste barnbarnet klart.



Pyttelitet lapptäcke som tog sin tid att sy.



Kända figurer i lugna färger precis som jag gillar.



Pippi fick pryda kudden. Så härligt att se hur glad Mirre blev. Nu kan hon bädda ner dockan som hom fick av sin moster.

2 kommentarer:

Lilla Anka sa...

Men så fin bokhylla! Kul idé. Tårtan och lapptäcket var ju också fina! God fortsättning på det nya året!

Mitt Stugliv sa...

Finns bara ett ord kära syster FANTASTISKT! Jag är såå stolt över dej.
KramKram
Lotta