fredag 1 maj 2009

Näverstickad sjal + ännu mera garn

Vilket vackert garn.

och nästan ännu vackrare uppvindat

Näversjalen igång med det upprepade garnet.
Lila och grått gillar jag.

Garn kan man inte få för mycket av eller? Jag vann med I.s hjälp 250 gram regnbågsfärgat ullgarn från Estland på Tradera. Mammamia vilket underbart garn, man blir salig. Det ska antagligen bli en sjal eller två eftersom jag älskar sjalar och kan inte få nog av dom.
Annars har jag repat upp näverstickningen som jag knåpat med de sista veckorna och börjat om igen. Fick låna ett mönster av en god vän på en sjal stickad i näverstickning. Det är en jätterolig teknik som går fort att sticka. Har lovat mig själv att sticka denna färdig innan jag börjar med det nya garnet. Får de hur det går med det löftet.

1 kommentar:

♥Ida♥ sa...

så otroligt vackert och färgrikt garn.. Skall bli spännande o se vad du hittar på med de.. Kram I