söndag 29 mars 2009

Mössor i nytt garn

En go kram med moster behövs mitt i leken

Nya mössan passade.

Härliga färger som bara ska testas.

Carolinagarnet har jag stickat av i minst 10 år och både jag och dom som köpt mössor av mig har varit mycket nöjda. Nu har det kommit ett nytt som heter Carolina fantasi, ett självrandande och självmönstrande garn. Det ser mycket arbetar ut men bildas helt av sig själv. Det har blivit dessa två mössor + en som är på gång i blått. Lila garnet stickar jag en lite kofta till bäbisen av. Borde färda mina tre sjalar som jag har på gång, men jag måste bara testa detta garn. Garnet jag köpte på symässan har jag inte vindat upp ännu för jag känner mig själv. Kan inte låta bli att provsticka lite och sen är man fast. Lite disiplin, men det kan man väll inte ha om man ska vara kreativ eller?

1 kommentar:

♥Ida♥ sa...

Mille e så glad för nya mössan.. Den har han på sig till dagmamman idag. Så fin bild på moster o Mille.. tack så hemskt mycket för mössan.. kramar stora Dottern